Udir jobber for trygge barnehager gjennom forebygging, tiltak, samarbeid og barnets medvirkning.
Statsforvalteren sikrer elevers rettigheter, fører tilsyn og følger opp skoler som ikke stopper mobbing effektivt.
Tolketjenesten tilbyr oversettelser for privatpersoner og virksomheter. Den sikrer tjenester tilpasset språkbehov og situasjoner.
Studiegrupper styrker læring og motivasjon. Tidlig leksearbeid i små grupper gir bedre studievaner, økt selvtillit og sosialt fellesskap.
The Urban Legend inspirerer unge med globale verdier, styrker selvfølelse gjennom tegneserier og kreative superheltverksteder.
Politiets nettpatrulje og ulike støtteinstanser tilbyr hjelp og veiledning ved nettmobbing, trusler og digital kriminalitet.
Alle må bidra som brannmur mot mobbing, støtte hverandre og forstå de skjulte, alvorlige konsekvensene for hele familien.
12A-prosessen sikrer at skolen følger opp mobbing raskt og riktig for å trygge elevens skolemiljø.
Som forelder har du gitt barnet et verdifullt etisk kompass og trygghet som varer gjennom skolelivet.
En kraftfull påminnelse om viktigheten av å ta mobbing på alvor og handle tidlig for å beskytte barn og unge.
FUSK-modellen, som står for Forpliktelse, Utfordring, Selvtillit og Kontroll, er et effektivt rammeverk for mestring.
Statsforvalteren er statens representant i fylket og sikrer rettssikkerhet, samordning og nasjonal politikk lokalt.
Kunnskapsdepartementet leder utdanningspolitikken fra barnehage til forskning og sikrer kvalitet og finansiering.
Utdanningsdirektoratet gjennomfører utdanningspolitikk og utvikler kvalitet, regelverk og digitale løsninger i skolen.
Benjaminprisen hedrer Benjamin Hermansen og fremmer likestilling, bekjemper rasisme og anerkjenner inkluderende innsats.
Tiltak og samarbeid med engasjerte foreldre skal sikre god overgang til VGS og redusere frafall blant elever.
Overgangen til ungdomsskolen utfordrer barn og foreldre, men riktig støtte skaper trygghet, mestring og inkludering.
Har du opplevd eller sett noe som ikke er greit? Da er det viktig å vite hvem du kan snakke med og hva som kan gjøres.
En god skolestart legger grunnlaget for trygghet, trivsel og gode relasjoner i barnets skoleliv.
Foreldre og støtteapparat samarbeider for å forebygge frafall og sikre mestring og inkludering videre.
Målet er å skape trygghet og positivitet, påvirke både barnets indre og ytre skoleforhold.